onsdag 3 september 2008

alla behöver vi sömn.


nu sitter jag här ute hos faster. alla ligger och sover förutom jag. det enda som hörs är pumpen i akvariet, fläkten i datorn och mina klick på tagentbordet. ganska så skön tystnad faktiskt. sömntabletten i min kropp har precis börjat ge respons, är så där helt lagom avslappnad som man inte kan bli av något annat än av tabletter el alkohol, iaf jag. det är ändå tragiskt att jag ska behöva ta dessa tabletter varje kväll för att som sagt överhuvudtaget kunna slappna av, jag får inga trötthetskänslor annars. kan gå och känna oro i magen hela dagen över att veta att jag måste gå å lägga mig framöver. dessa tabletter hjälper mig att överkomma den oron. tar jag inte tabletterna så måste jag ha ett glas vin el 2 minst för att kunna koppla av och på så sätt börja känna mig trött, inte lustigt att man har rygg o nackproblem.

så just därför är jag extremt glad att dessa hjälpmedel finns, även om dom som sagt inte är dom bästa och att man måste öka dosen hela tiden allt eftersom, + att jag inte har somnat naturligt på en mycket lång tid.


lustigt egentligen att tabletterna som hjälper mig att klara mig igenom allt är även samma tabletterna som tog min brors liv.


att man kan känna så mycket kärlek till en sådan liten vit tablett, men samtidigt så pass mycket hat.

Inga kommentarer: