måndag 24 september 2012

Förändringar i all ära...

Nu ligger jag i sängen igen och ska försöka vila bort huvudvärken.

Har mycket tankar kring framtiden i mig just nu. Om vilka vägar man ska välja? Allt hade varit så mycket lättare om man inte hade någon valmöjlighet till saker och ting. Hur jag än bestämmer mig för att göra så känns det som om jag väljer fel, som att jag kanske kommer gå miste om vissa saker om jag tar fel väg, kanske aldrig får svar på de frågetecken som spökar hos mig om jag väljer de ena eller de andra? Aldrig få veta låter förjävligt.
Och så borde de inte vara, jag borde se möjligheterna i allting istället. Men som jag så ofta får höra så ser jag bara på allting negativt. Men förändringar skrämmer mig något så fruktansvärt så jag har väldigt svårt för att se någonting positivt alls, och det måste väll ändå bero på att förändringar alltid lett till det sämre i mitt fall?

Jag behöver någon som puttar mig åt rätt håll.


Inga kommentarer: