måndag 11 februari 2008

meningen med livet!


jag funderar ofta på vad meningen med just livet är för något?, vad är det vi ska uppnå? och hur vet vi att vi har uppnått det vi ska? och när vet vi när det blir dags att säga hej då?

många människor fruktar döden och hysar stor respekt för den, ändå är det en av många få saker vi alla varelser på jorden har gemensamt, skapelsen och döden. men vad är det vi är rädda för? sättet vi dör på? tanken på att aldrig mer få se våra nära och kära? eller vad som väntar efter att vi slutit våra ögon för sista gången? många människor drömmer om evigt liv, men tänk om vi alla har det?. se det som ett tvspel, vi sluter bara våra ögon för att gå vidare till nästa bana, nästa level eller värld. och där väntar en ännu mer spännande värld full av nya äventyr. jag har faktiskt riktigt svårt att förstå mig på vissa människor ibland, ni går ju imot er själva hela tiden. alla tjat om hur dålig denna värld är men att ni ändå fruktar dagen då ni måste lämna den. varför inte vara glada att ni en vacker dag får lämna denna plats som ni tycker är så hemsk? jag tycker inte heller om denna värld, men jag fruktar heller inte döden. varför vissa respekt för något som ändå förr eller senare tar oss alla? tycker faktiskt till och med att det ska bli spännande när den dagen kommer så att man äntligen kan få reda på mysteriet om livets slut och vad som väntar oss efter detta:p allt blir bara svart eller kanske ett liv efter detta?:p finns nog inget jag är så nyfiken på som det. visst ingen vill väll dö på ett hemskt sätt, och det får vi verkligen hoppas att vi alla slipper. kanske därför vissa bestämmer sitt eget öde själva://, då vet man ju iaf vad som väntar. men jag föredrar ändå att låta naturen ha sin egen lilla gång, den dagen kommer när den kommer helt enkellt.


men nu tillbaka till meningen med livet.

vissa säger sig veta allt om just detta, vissa tror att meningen med vår existens är att föröka oss, jag kan ändå inte låta bli att gå imot det argumentet. hm om det nu skulle va så, varför kan vissa då inte få barn?? och varför bara fortsätta föröka oss?? till vilken nytta, destu längre tid vi människor spenderar på jorden destu mer förstörs den ju. är det då vår mening? att utplåna jorden??

andra tror att det bara är början på en mycket lång resa, nästan som en skola där vi alla bara är här för att lära oss. men vad ska vi lära oss?? smärta? hat? för mycket annat lär vi ju oss inte på denna jord.

och till sist om vi nu skulle fråga "vetenskapsmännen" så skulle dom troligtvis ge oss en massa "så kallade logiska förklaringar" om hur vi utvecklas till det vi är genom århundradensmilenium, ditt och datt bla bla bla. lite uttjatat tycker jag, trött på människor och deras så kallade logiska förklaringar. kan någon då ge mig en logisk förklaring till varför min bror valde det öde som han gjorde då tack??!!!! nää just det, käften med er logik då!!!

och enligt många religioner så kan vi återfödas på nytt här på jorden, men snälla indier vem vill bli en ko????!!! ge er haha.


igentligen som tror jag inte på nått av alla dessa påståenden, det är som sagt ingenting annat än påståenden. jag har nog min egen tro om både livets mening och livets slut, jag har ju fått vara med om början till livet, och är 100% säker på att jag inte missar slutet och förhoppningsvis nått mer efter det.


så tills nästa gång, ta hand om era nära och kära, en vacker dag så är dom bara borta. kanske inte för evigt men iaf oträffabara mer i detta liv.

Inga kommentarer: