måndag 4 februari 2008

Tankar


hm idag har jag funderat lite, vilket iofs händer ganska ofta:p. jag har funderat på just de här med att fundera! tror de är få som tänker på allt så mycket som mig, jag kan lägga mig i sängen i flera timmar bara för att fundera, kan finna det både roande, tillfredställande och helt enkellt jobbigt. tankar om precis allt möjligt svävar omkring i mitt huvud dagligen som små surrande bin. det är nästan så jag blir förbannad på mig själv ibland och bara vill skrika Maria sluta tänka hela tiden!!!! fast jag tror ändå mitt tänkande fungerar lite som min egen terapi, tror vi alla behöver någon slags psykologisk hjälp ibland, så varför inte själv spela rollen som sin egen psykolog??!!. samtidigt är det sjukt vilka sjuka tankar man kan ha ibland haha. nästan skrämmande, sånt man absolut inte berättar för någon, både lustiga, fula och otäcka tankar haha. men de är härligt, de ska man ha:p ett tecken på att man är frisk:p haa. egentligen så är det ju faktiskt våra tankar som styr våra liv och de flesta av våra handlingar, på både gott och ont kanske. ibland kan det till och med vara så att tankarna sköter de praktiska i våra liv, men kanske tänker: hm borde jag säga de och de till den personen?? eller ska jag sätta på en tvätt idag??. men mycket ofta leder det bara i slutändan till samma svar: men jag tänkte ju faktiskt göra det!!! samtigt så tror jag inte att det finns något eller någon som kan såra oss själva så mycket som våra egna tankar:://. vet ej om det är possitivt att vi människor fått den förmågan att tänka så pass mycket som vi gör://, att vi är så pass smarta som vi är, tänk om vi istället hade samma intelligens nivå som djuren har? skulle de då vara bättre??! gå dag efter dag och bara tänka på mat, sex, och andra rovdjur?? vet faktiskt inte, deras vardag kanske liknar våran rätt så mycket ändå:p. mat: de tänker vi alla på dagligen, vi kommer inte undan:p sex: hm ja det finns nog i dom flestas tankar dagligen med, vissas mer än andras kanske:p haa. rovdjur: jaa dom har vi gott om i våran värld med, kanske lite för många. ända skillnaden med rovdjuren i våran värld kanske är att dom inte äter upp oss fysiskt, utan psykiskt??!!. ja det finns mycket att fundera över i våran värld, tankar hit och dit, och dom lär aldrig ta slut heller.

ne nu tror jag att jag har tänkt färdigt för ikväll:p så tills nästa gång: tänk inte för mycket!!!! låt hjärnan vila lite, de kan den behöva:p

Inga kommentarer: