torsdag 24 maj 2012

Aldrig mer tåg!

Nu sitter jag på tåget påväg mot Kalmar för att träffa min gamla vapendragare. Ska bli trevligt:).

Mindre trevlig har dock tågresan varit. Först kommer biljett bruden fram och frågar om biljetten, what a surprise huh?! Biljett brud vill ha biljett liksom:).
Jag frågar om hon vill ha cash el kort. Då säger fanskapet att dom inte tar imot de längre och om jag inte hinner köpa en i Berga så riskerar jag 800kr i böter minst! Ehm jaha?! Hon säger att hon ska gå och prata med chauffören och dyker sen inte upp igen! Okej vad händer nu?! Vi kommer fram till Berga och eftersom tåget är försenat så skulle det inte vara mer än 30sek syop typ där. Jag och en till brud utan biljett ställer oss utanför tåget och väntar på besked. Ingen kommer och det var en bra bit till biljettautomaten. Vi bestämmer oss till slut för att springa snabbt som fan! Vilket vi gjorde, I HÖGKLACKAT! Vi hann pga att chauffören såg oss springa där som galningar. Pust!
Bästa av allt också, AC:n är trasig i hela jävla tåget!
Ibland är det nog fan meningen att man ska hålla sig inomhus..

Inga kommentarer: