tisdag 31 januari 2012

Södra Storgatan 31H bjuder på naket;).

Arg som fucking vanligt idag! Vilket automatiskt leder till ett negativa klagomåls inlägg;)! Iofs bjuds det på lite rebusbilder i slutet också;). Löser ni dem så berätta de gärna för mig:). ( gäller ej dig Jimmy Waern om du läser detta haha).

Gjort sista flyttstädningen i den gamla lägenheten idag. Med hjälp av Chris:). En jävla tur att jag hade honom, för det hela tog betydligt mycket längre tid än jag räknat med. Så vi spendera halva dagen uppe typ. Och efter att Chris hade åkt så satte jag ingång med en massa fix i den nya. Så nu är köket och badrummet typ helklart:).

Efter ett par tim när Stefan slutade jobba så stack vi till farmor och blev bjudna på middag:). Satan vad gott det var, godaste jag ätit på länge. Köttfärslimpa, sås och pära:).

Det var nånstans innan här mitt humör började gå åt helvete. Jag började få ont överallt. Träningsvärk, ont i nacken och ryggen som fan. Tramadolen från imorse började sluta verka.

Och det första jag ser när vi kommer hem ifrån middagen är att lampan jag köpte för ett par månader sen till nya lägenheten hade slutat lysa. Jag avgudade den lampan, den var så jävla snygg och gav ett sånt jävla vackert sken och ljus, och den var mittpunkten i hela sovrummet typ.
Satte på den igår för första gången och idag var den trasig. Och den går inte fixa! Och jag har ingen aning om var kvittot är och den är köpt i Nässjö. Jippi! Den var den jag hade längtat mest över att få sätta upp. Det här fick ju mitt humör att bli ännu bättre. Not!

Inte nog med det heller. Stefan och jag tänkte inviga duschen ikväll också, alltså duscha, inte inviga på de sättet ni tror;). Och som jag nämnde igår så sa jag ju att vi hade världens bästa duschrum i förra lägenheten. Den vi har nu är illa! Riktigt illa! Vi kunde inte ens röra oss i den! Finns inga handukshängare, el krokar. Inget duschmunstycke. Och vi gick imot de iskalla draperien hela tiden. Vattnet skiftade från kallt till skållhett i ett, vattenstrålen var svagare än vad som erbjuds i Afrika tror jag. Och vattnet var över hela toan sen. Så fram med skrapan i sju tim efteråt typ. Och hela duschningen var svinkall! Så nu blir det inget mer duscha ihop, trotts att vi gjort det i 2 år varje dag i stort sätt. Max duschat 15ggr typ ensam på 2 år. Men vi måste komma på någon bra lösning för såhär går de inte ha det.

Sen är det en grej till, jag får inte fram något kallvatten i kranarna. Finns inget:/! Hur jag än gör så får jag bara fram varmvatten och som max ljummet vatten, och detta gäller alla kranar! Hur fan kan det inte finnas något kallvatten?! Hur weird som helst.

Och en sak till, vi bor ju på bottenvåningen nu med alla fönster ut mot gatan, inga dörrar att stänga eller persienner att dra ner. Och vi är vana att springa omkring nakna i den gamla för där hade vi ingen insyn. Och gamla vanor är svåra att bryta el hur?;). Så idag har både jag och Stefan glömt bort oss och bjudit på naket haha. Jag två ggr till och med:). Så vill ni se naket ställ er utanför våra fönster;) haha.

Nog med klagande. Resten av lägenheten är perfekt och skitsnygg. Hur nöjd som helst:). Bara lite småsaker att fixa sen blir den den absoluta ultimata lägenheten man aldrig kommer vilja lämna:).

Tror det är färdig klagat och bloggat för ikväll;), min karl och sängen väntar på mig;)! Men tack bloggen för att du alltid finns här för mig, och lyssnar på mig trotts att jag nästan bara slänger ur mig skit, och för att du aldrig säger imot;). Gillar att prata med dig, du är en bra och riktig vän;)!

Rebusar på bilderna bellow:)



Inga kommentarer: