onsdag 5 augusti 2009

No action in svampplockning!;)

Gårdagen var riktigt bra;).

Jag och faster drog in till stan direkt efter att hon hämtat upp mig, vi gick lite i affärer, hämta Johan och käka på Sibylla;).

Systemet var vi naturligtvis tvungna till att besöka;), testa ett nytt vin den här gången, tänkte precis skriva vad det hette, men naturligtvis försvann det i huvet just nu bara för det! Har det ju på tungan, aaaahh! Hatar när det blir såhär!!

Johan kan vara så extremt snygg ibland så jag dör;), han är ju så jävla tydlig när det kommer till vissa saker haha. Som igår när vi satt utanför Sibylla, Faster han typ som en nyckelring med ett lock på som sitter fast i bilnycklen, och det har hon väll haft det senaste halvåret typ. Och både faster och jag har försökt få bort det där jävla locket 50miljoner ggr var, men aldrig lyckats. Då sa jag lite jävligt sådär till Johan igår, försök få bort den om du kan;). Och Johan satt där en stund och kämpa som fan men lyckades inte, tillslut säger han: Jag ska ha bort den här jävlen så enkellt är det bara!!!!!! För annars känns det som om den bestämmer över mig om jag inte klarar det! Hahahaha du är ful Johan! Hur fan kan en nyckelring bestämma haha!
Iaf så slutade det med att han lyckades få bort den;).

Efter det så drog vi hem till faster och nästan genast direkt drog vi ut mot skogen;). Hitta en hel del kantareller, men det var ju räknat;). Johan därimot är inte så förtjust att plocka svamp, han gillar att vara i skogen och gå med, men avstår helst från att plocka haha. Han anser att svampplockningen är skit, för lite action haha. Och det stämmer ju, jag menar böja sig ner och plocka upp något från marken är väll inte så actiondrabbat kanske haha.
Så Johan bestämde sig för att plocka en hel kasse med okända svampsorter igår istället haha. Äckliga, gamla, blöta, slemiga, Jaaa precis allt fanns med i hans svamppåse;) haha. Vad han sen skulle ha dom till är en annan fråga.

När vi kom hem från skogen åkte vinflaskorna fram;), satt fint som tusan;).
Och senare när Tommiy och Mattis och hans brud kom hem så satte vi igång och leka lite lekar;) haha.
Faster och jag satt och körde den där leken ni vet när man ska säga ett band, sen ska nästa säga att band på det förra ordets sista bokstav. Tex. Nightwish, Hinder;). Och tro det el ej men vi satt i nästan 4 tim och körde den leken utan att nån av oss åkte ut haha. Fatta vad band det finns!!! Och visst det vet väll alla att det gör, men jag menar dom enda bokstäverna vi fick i stort sätt hela tiden var ju S, D, A, H och N, och försök komma på typ över 100band el mer på varje av dom bokstäverna haha. Men tillslut gav vi upp, inte för att vi inte kunde mer, utan för att hjärnan hade gått i 120km/h i nästan 4 tim haha, och det är fan 100ggr jobbigare än ett träningspass, svetten bara rann på oss alltså haha.

Efter det så hoppa Johan, jag och toysan i säng;).


...... working hands.

Idag har jag inte åstakommit mkt kan jag inte påstå, lagat lite mat, vart utee på långpromenad med toy och duschat. Thats pretty much it!

Planerar att åka och bada nu ikväll. Har ju vart så himla fint väder, och jag vill gärna hinna uppleva solen en sväng vid badet och för once inte åka när solen nästan precis gått ner och det blivit mörkt. Så att man kan gå upp en sväng och hoppa i igen sen lite senare utan att frysa snorren av sig haha.

Men nu vart jag hungrig igen, så jag måste slänga i mig något innan, man ska icke bada på fastande mage;).

Take Care!

"I feel so muck better without you in my mind, the blame is on you"

Inga kommentarer: