torsdag 20 augusti 2009

Öland

Okej här kommer mitt lama och tråkiga inlägg utan några ";)" el "haha:n". It gonna suck!

Nu är vi framme på Öland, resan gick bra och väldigt fort hit. Ingen självmordsbenägen dödslängtande galning som stod på vägen idag på vägen ner iaf. Satt och lyssna på mp3n under hela resan och bara drömde mig bort. Tänkte mest på, hm jaa du vet. Så när vi väl var framme på Öland så hade jag nästan hälften av alla låtar kvar att lyssna igenom, sitter ju och grudlyssnar igenom alla texter på varje jävla låt för att leta efter härliga små stycken el meningar, brukar ju oftast vara så att jag fastnar för enbart ett lite stycke, mening, ord och ibland till och med enbart ett stön i en låt. Jag är lite konstig, men det vet ni ju redan.

När vi väl kom fram så vart det en massa tjaffs om vart fan vi skulle ställa oss, vi var lite oense, karlarna som vanligt som ställer till bekymmer. Men tillslut fick vi vår vilja igenom, så nu ligger vi nästan nere vid havet med uppsikt över Ölandsbron och Kalmar. Förbannart vackert.

Nu har vi precis ätit, det satt riktigt fint. Så nu efter maten har jag tagit upp mitt vindrickande igen, ett glas vin, lite låg musik i öronen, blicken ut över den upplysta bron och alla promblem långt nergrävda hemma i vby. Kan livet bli häligare?! En liten ditalj som fattas bara..

"Ingenting behöver vara perfekt med dig"

Innan maten gick Johan och jag en sväng längs med stranden. Solnedgången här är förbannat underbar, så vacker! Jag gick och tog lite "natur" bilder med, dom har jag haft en förmåga att lyckas med innan på Öland, så jag får se hur dom blev när jag kommer hem. Blir att ta fler imorn, just naturfotografering är något jag faktiskt tycker är extremt roligt och facinerande.

Ska dricka upp mitt glas vi här sen ska jag och Johan gå på en liten promenad till. Dom har en sån där megastor studsmatta här ni vet, en sån där som ser ut som en stor boll som kommer upp från marken. Den bara måste jag ju testa! Ser ju skitkul ut, och förhoppningsvis så är det inget folk där nu som ser en, så då kan man ju fula sig och ha lite kul.

Efter det blir det dusch, och sen ska vi väll sitta och vara lite sociala i nån timme till innan det blir dags för sängen.

Vad morgondagen bjuder på har vi ej bestämt än, men det blir ut och se sig lite om här på Öland iaf. Skriver om det imorn.

Vi har det skitmysigt här!

Så vad tycker ni?!! Vart inte inlägget lamt och tråkigt?!! Jobbigt som fan var det att konsentrera sig på att inte få skriva vissa saker iaf. Men nu är det gjort. Och nu ska jag verkligen börja tona ner på det i framtiden, hitta ett mellanting.

Denna låt är en riktigt jävla mixmegapol låt jag vet, men jag satt och lyssnade lite extra nog på texten idag och det ligger förbannat många bra tänkvärda budskap i den. Så en tänkvärd text med andra ord. Sånt gillas alltid hos Mia G.

http://www.youtube.com/watch?v=LMoy2Q84nb4


"You dont know what you got until you miss it alot"

Inga kommentarer: