söndag 3 maj 2009

Sällan!

gårdagen började med hälften av varje och mjukglass på sibylla:p.
sen körde vi mest omkring i 150 affärer för att få tag i allt möjligt, speciellt frön var vi ute efter haha. så att vi kunde börja så haha. och jaaa its truuue! vi ville så haha.

efter det stack vi ut till faster och börja fixa och trixa, klippte får som tog över 2tim:S och så mata vi ju sällan 150ggr;). sällan är ett lamm som blev bortstött av hennes mamma mumma vid födslen, mumma var förra årets flasklamm, så det går väl i generationer antar jag.
och om ni undrar vart sällan fått sitt snygga namn ifrån så kan jag avslöja jag kan ha något med det att göra haha. sällan, ho är sällan snyyygg:p haha.

sen laga vi käk, min egengjorda marinad vart förbannad goood:p. fan jag är förbannat duktig på att fixa käääk alltså:p. kanske borde bli kock?!! hm think twise, nej tack!

och idag har det inte vart mindre styr ute på farmen alltså. fårklippning i mängder och så har vi sått en massa idag med:D! så jag hoppas att mina frön kommer bli finare och växa bättre:p haha. eftersom vi gjorde det hela till en liten tävling:p. så håll tummarna för mig;).
ska så en del här hemma med imorn;).

det är förbannat mysigt att vara ute på landet och styra alltså, jag älskart!!!!! och faster och jag har så förbannat kul! det är verkligen en sån person som bara kom in i mitt liv helt plötsligt och som jag idag aldrig skulle kunna klara mig utan. och som hon ställt upp för mig alltså, å så mkt kul vi redan hunnit med;). svårt att tro en 2 personer med den åldersskillnaden kan ha så roligt ihop, men det har vi verkligen;). vi tycker båda om samma saker, lyssnar på samma musik i stort sätt, älskar samma mat haha. tänker och tycker lika i dom flesta sammanhang, skrämmande lika alltså. jaa hon är en bra person den där fastern;) haha.

tror att folk som inte känner mig har svårt att tro att jag är en människa som älskar att vara ute på landet. tror inte jag ser ut som en sån person haha, hur dom nu ser ut:S haha.
nämen jag har nog inte den looken helt enkellt hahah. el kanske den personligheten bland folk jag inte känner:S.

men min största framtidsdröm är faktiskt ett hus på landet med massor av djur;). el massor och massor, lagom;).

Dröm listan! hahahaha.

1. 2, MAX 3 barn
2. 3 ankor (ankepanke, just elin gets this one haha)
3. 4 får
4. 2 katter
5. 2 hundar, el hm kankse 3:p
6. 5 höns. älskar att höra ljudet av dom på morgonen när solen stiger upp:p
7. hm tror det räcker med djur nu:p. så då fattas det ju bara en riktigt händig karl med:D hahaha. om det nu finns nån som kommer stå ut med alla mina önskningar haha.

jaa ett hus på landet ska jag iaf ha nån gång i min framtid, även om jag så ska behöva flytta dit helt ensam, arbetslös och förbli barnlös haha.

så nu vet ni lite mer om marias framtidsdrömmar som bondfru;).
men kor, hästar, grisar el andra såna boskapsdjur kommer inte i närheten av min tomt! haha.

nu ska jag ta tag i och söka lite jobb;). har som sagt fortfarande planer på att ge mig av i sommar;). och det ser ut som om det får bli ensam, vilket inte bekymrar mig överhuvudtaget iofs;). chris var ju lite sugen från början, men han är ju lika lat som vanligt den fisen;). mkt prat och liten verkstad stämmer verkligen in på honom haha. men komma på husdjursnamn som tex. fis el fiiitta det har pöjken ork till;) haha.

- fan vad det luktar fis här!
- det måste va fiiitta!

hahahaha!!!! såå sjukt! hahaha.

aja dags för lite nytta innan jag går och lägger mig;).

"Be sure before you close that door"

Inga kommentarer: