fredag 1 maj 2009

Eldförbud!


gårdagen vart väldigt trevlig faktiskt;).
började dagen med att steka pannkakor åt moysan och johan. toy hade ätit så dåligt dom senaste dagarna så jag kände att jag var tvungen att fixa honom något som jag visste att han verkligen gillade, och det tacka pojksnyggisen inte nej till;). och johan vart ju glad med;). även om det nu som sagt inte var för honoms skull jag gjorde dom haha:p.

efter det bjöd jag upp chris och nils på lite fika;). el för mig var det ju frukost, så frallor och te satt fint;).
emmie kom förbi på en cigg med;).

chris och nils åkte sen hem och kom tillbaka vid 17.00 tiden. jag var ju självklart inte klar då som vanligt haha. men vafan jag hade så svårt att bestämma vad fan jag skulle ha på mig:S. eftersom jag skulle ut i skogen och sen på fest:S. men tillslut var jag så smart att jag kom på att det kanske inte vore så smart att ha på sig samma eftersom vi skulle grilla med haha. och man vill ju inte gå omkring och stinka rök kanske:S.

efter att jag blev klar så stack vi ut till försjön där johan och dom var. grillen var ju redan i full fräs när vi kom dit så det var bara att slänga på korven;). gott som tusan var det:p.

när vi vart mätta som bestämmde vi oss för att bestiga det höga berget där ute:p. en jävla tur att jag inte hunnit dricka mer än vad jag hade haha. brant som fan var det upp, och när vi kom upp slängde vi oss bara på marken helt utslagna med hjärtat i 120km/h. är så jävla fin utsikt där uppe, helt underbart vackert;). så vi bestämde oss för att nästa gång det blir väder och vi är grillsugna så blir det att vara där uppe på toppen;). var riktigt mysigt där;).
vi fick även för oss att vi bara var tvungna att välta ett träd som redan vält fast åt motsatt håll haha. sjuka ideer vi kan ha ibland alltså haha. men vi lyckades inte förens stora starka björnen johan kom upp och hjälpte oss;). och vi hade ju räknat med att trädet skulle falla hårt som fan åt andra hållet, men så kul fick vi inte ha, utan det mer la sig mjukt och stilla haha. tråkträd!!!!

haha johan gjorde en liten gullig grej med när han kom upp, han tog med sig mina solglasögon upp på berget, för han trodde att jag kanske ville ha dom. problemet var bara att det var nästan mörkt ute haha. solen hade gått ner för länge sen haha. men det tyckte jag var lite snyggtgulligt iaf;) haha.

sen gick vi ner och jag fyllde på min energi med några glas vin till;). det var ganska så mörkt när vi kom ner med. så vi satt allihopp vid brasan och bara njöt av värmen;). nils bestämde sig även för att äntligen göra sig av med sin fula keps som han haft i jaa jag vet inte hur många år haha. så han slängde den i elden och pooooff på några enstaka sekunder så var den som bortblåst ur hans liv haha. starkt jobbat nils;) haha.

runt 23.00 tiden stack vi tillbaka in till stan, chris skjutsade ner mig till harrys efter ombytet av kläder och ca 10kg hårspray för att dölja röklukten haha. väl därnere träffa jag emmie och vi gick och köpte oss ett par cider och öl i baren.
var lika träligt som vanligt nere på harrys, varför går man då dit gång efter gång?!!! att man aldrig lär sig av sina misstag alltså:S..
men jaja efter det drog jag hem och gick ut och gick en sväng med toysan, grannen och hennes vovve;).

sen ringde mala och ville käka pizza, så jag följde med ner på stan en sväng igen.
sen hem och direkt ner i sängen och somna på 3sek!

idag har jag inte styrt med mkt, kollat på rasken och lagat mat i stort sätt. färskpotatis och kassler med gräddfilsås och gräslök var inte helt fel;). broder var här en sväng på besök med;), trevligt att se han ibland;).
och nu ska jag gå och sätta på ugnen och fixa lite varma mackor;). och givetvis se dom två sista avsnitten av rasken:p. weeei:p. undra om det kommer sluta lyckligt?:O, kommer ju inte ihåg det:S. aja det märks;).

Take Care!

"Could this be the end?
Is it that moment when
I find the one that I spend forever with?"

Inga kommentarer: