måndag 20 juli 2009

Sonisphere!

Åh nu har jag mkt att skriva, jobbigt jobbigt.

Kan börja med att säga att jag sovit nästan 15tim inatt haha. Längsta jag sovit på år tror jag;). gick och la mig vid 22 tiden igår, eftersom jag var ganska så sliten efter sonisphere igår. somna direkt och vakna inte förens vid halv 1 haha. så det var najs:p.

Lite om sonisphere:

Gick upp tidigt och fixa allt. drog senare bort till mala som typ var nyvaken när jag kom. men vi kom iväg nån timme senare.

Malas föräldrar skjutsa oss dit, men kön in till hfred var längre än bortanför flygplatsen:S. så vi hoppa av på vägen och vänta där i ca 10sek på att rask och dom skulle komma så vi kunde åka med dom istället, på så sätt slapp malins föräldrar stå i kön.

när vi kom till hfred så hade systemet precis stängt, så det var bajs. men som tur var så hade malin en flaska sprit hon var villig att dela med sig av;). så vi stack till konsum och köpte groggvirke innan vi drog till nikos.

Där drack vi i fulla muggar, el jag drack ska jag väl säga haha. jag var kanon redan runt 16 tiden haha. runt halv 6 kände jag att det fick vara bra, jag skulle ha spytt om jag tryckt i mig mer haha.

Sen tog vi tåget ner till festivalområdet, jag tappa givetvis bort elin och malin nästan med en gång:S. istället fick jag dras med rask look alike 2 blond hahaha. efter att vi vart och köpt oss varsin öl, "råka" jag tappa bort honom haha.

Jag yra omkring själv innan jag kom på att jag faktiskt var just själv, ensam haha. så jag ringde elin och malin, och johan. jag hade köpt en liten grej åt honom som jag ville ge han. vi bestämde att vi skulle mötas vid entren efter ca 20min. tror ni nån johan kom då?!! nej, jag ringde hans mobil 150ggr och det bara tuta upptaget, skicka sms men inget svar. efter 1.5tim fick jag nog, skulle precis ge mig in mot området igen när jag hörde att elin och malin ropa på mig. så peka dom och sa att johan stod där borta. det vart inget kärt återseende mellan oss haha. vi var båda grymt förbannade haha. hans mobil hade dött så han hade med stått och väntat haha. men sen insåg vi att det inte var nån idé att gå omkring och vara förbannade på varann just den kvällen;).

Så jag ringde och försökte få tag i elin och malin igen, men inget svar. mötte då kim som sa att dom åkt hem:S. okej men metallica då?!! iaf så skicka elin sen och sa att dom var hemma.

mina batterier var givetvis nere på rött i mobilen, så jag hade ett jävla bekymmer om hur fan jag skulle få tag i nån som kunde skjutsa mig hem. eftersom dom åkt hem redan. tillslut dog batterierna iaf. utan att jag fått tag i nån. som tur var var jag ju åtminstonde med johan, men han sov ju på campingen och dit fick ine jag gå in med det bandet jag hade.

Iaf så gick vi och köpte langoooos:D, var grymt gott!!!!!!!!! äntligen, som jag hade längtat:D!

Sen börja metallica, tyvärr var jag inte på mitt bästa humör just då. men jag försökte släppa det och verkligen försökte njuta av konserten. den var förbannat mäktig! tyvärr spela dom ju som förväntat en jävla massa låtar från deras nyaste album, och alla dom låter ju för fan lika dant, består enbart av en jävla massa solon. så dom kunde ju faktiskt ha gjort det hela bättre om dom velat, men visst det var ju deras pr så man kanske inte borde klaga.
Några låtar var iaf förbannat mäktigt att se;).

Både jag och johan fick grymt ont i ryggen av att stå, så efter lite mer än en timme bestämde vi oss för att dra till tältet. och precis när vi börja närma oss campingen så börjar metallica givetvis spela Nothing else matters, det kändes som en påle gick rakt igenom hela min kropp!! haha. Jag hade ju så jävla gärna velat se den!!! bajs med!

Aja vi stannade och lyssnade iaf innan vi gick vidare. som sagt jag skulle ju egntligen inte fått gå in på campingen, men efter att ha berättat delar av hela storyn för vakterna så släppte dom in mig;).

när vi kom till deras "Camp" så hade emil precis vaknat haha. han hade då missat hela metallica haha. stackarn.
johan och jag gick och la oss nästan direkt. sov förbannat dåligt i det där jävla tältet. så runt 4 tiden vaknade jag för ca 150gången och bestämde mig för att nu fick det vara bra, här kunde jag inte sova. plus att johan la en jävla fjärt i tältet med som vägra ge upp sin existens av form av lukt!
så jag gick upp, utanför satt emil och en kille till. jag satte mig med dom och då kom det massa sthlmare haha. och med det dagens kommentar:

-Är du vegaterian?!
- Ehm nää verkligen inte, vadå då?
- Nä jag bara tänkte, för du ser ut att ha sånt där vegaterianhår.

Hahaha hur fan ser vegaterianhår ut?!! Jag skratta så mkt så jag höll på att bajsa på mig alltså haha. jävla sthlmare haha. och det var inte jag som fick kommentaren vill jag tillägga;).

Sen måste jag berätta en jävligt kul grej till om deras camp, på dicks tält satt det ett stort klistermärke där det stod "Dont be a dick" hahaha. så skön han är den där dickan hahah;).

Jag satt med emil utanför tältet till ungefär 7 på morgonen, emil är en karl av sin sort med om jag säger så. så jävla rolig han med;) haha. det kom 3 15åringar och satte sig vid vårat tält med haha. riktigt kul att höra på dom, Fan har du en cigg el?! Fan jag är så jävla kåt! ÅÅh jag vill knulla! AAh jag är så jävla full!! Måste ha öööl!! hahaha. jag hade totallt glömt bort hur det var att vara 15 hahah. och emils kommentarer till allt dom sa var det verkligen humorklass på om jag säger så haha.
så det var riktigt trevligt faktiskt;).

iaf så vakna johan till runt 7 tiden, och då ville inte han heller ligga i det där jävla tältet längre. så vi gick hem till pers föräldrar och sov ett par tim. det var förbannat sköööönt!

Nu orkar jag inte skriva mer, så jag skriver om gårdagen ikväll sen istället.
nu ska jag hoppa in i duschen, sen bort och ta en cigg med johan som tydligen är i svi han med nu. sen blir det att hitta på något litet med chris fisen;).

"What doesent kill you make you stronger"

Inga kommentarer: